موانع خرید مشتری ها در اپلیکیشن های فروشگاهی و راه حل ها
زمانی که شما نسبت به ساخت اپلیکیشن فروشگاهی خود اقدام نمودید، و محصولاتتان را در آن وارد کردید، به این مرحله می رسید که اپلیکیشن را به مشتری ها برسانید و منتظر خرید آن ها شوید. در مقاله ای در روزهای قبل به این پرداختیم که بسیاری از مشتری ها زمانی که بار اول به اپلیکیشنی سر می زنند، تا 6 ماه مراجعه مجدد خود را به تاخیر می اندازند که این غیبت طولانی با استفاده از روش ها و استراتژی های تشویقی مشتری، قابل کاهش به 1 روز است! اما حقیقت امر این است که هنوز هم بسیاری از افراد، از خرید از طریق اپلیکیشن فروشگاهی ممانعت می ورزند.
یکی از دلایل این امر، عدم اعتماد به فروشنده است.
راه حل: با استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و پیشنهادات خرید مقرون به صرفه می توان این مشکل را به مرور زمان برطرف کرد.
بسیاری از افراد، از شهر یا استانی ، فرا تر از استان شما اقدام به خرید می کنند بنابراین بایست مرسوله را برای آنان از طریق پست ارسال نمایید. گاهی به علت اینکه، هزینه های پستی بالاتر از هزینه ی محصول می شود، فرد از خرید امتناع می کند.
راه حل: تا آنجا که امکان دارد هزینه ی ارسال پست را واقعی در نظر بگیرید و سعی نداشته باشید چیزی بیش از هزینه ی واقعی ارسال پستی، از مشتری دریافت نمایید. محصولاتی که قیمتی پایینتر از هزینه ی ارسال پستی دارد را مشخص کنید. برای افرادی که این محصولات را به وسیله ی پست در خواست می کنند، یک هدیه در نظر بگیرید و محصول را با هدیه برای آنان ارسال کنید که از خرید خود راضی باشند و از معامله با شما خاطره ی خوبی داشته باشند. در چنین صورتی مطمئن باشید مشتری باز به شما مراجعه می کند.
راه حل بعدی این است که گالری محصولات خود را کاملا تکمیل کنید. برای محصولات مختلف، از بخش محصولات مشابه یا مرتبط استفاده کنید. محصولاتی به فرد خریدار پیشنهاد دهید که مکمل جنس خریداری شده ی وی است! یا اینکه به وی نشان دهید که بعد از استفاده از محصول مورد نظر، در آینده به کدامیک از محصولات زیر نیاز خواهد داشت. برای مثال اگر فرد قصد خرید کتاب بازاریابی اینترنتی دارد، در صورتی که این کتاب سه جلد دارد، باید به وی بفهمانید که بعد از مطالعه ی جلد یک باید به جلد دو و سه نیز مراجعه کند. در چنین فضایی فرد قطعا تصمیم میگیرد که این سه جلد را با هم خریداری کند. بنابراین می توان تعداد اقلام را افزایش داد.
از استراتژی های تشویق مشتری به خرید استفاده کنید. به عنوان مثلا فردی که اپلیکیشن فروشگاهی شما را دانلود کرده است، بگویید که اگر به تعداد n قلم محصول خریداری نماید، برای وی برای همیشه تخفیف x درصدی در نظر می گیرید. در چنین حالتی فرد تشویق می شود که تعداد خرید هایش را بالا ببرد چرا که یک تخفیف ویژه انتظار وی را می کشد.
یکی دیگر از مشکلات خرید این است که فرد، از محصول اطلاعات کاملی ندارد بنابراین این وظیفه ی فروشنده ای مثل شماست که باید جزییات محصول، شامل عکس های متعدد، توضیحات، تفاوت با دیگر محصولات، سایز بندی ها و... را در اپلیکیشن درج نماید.
یکی از رایج ترین علت های ترک صفحه ی خرید یا سبد خرید توسط مشتری ها این است که برخی فروشنده ها، کاربران را ملزم به ثبت نام در فروشگاه می کنند. حقیقتا این پروسه ای نا خوشایند است. برای این کار به مشتری امکان دهید که بدون ثبت نام هم خرید خود را نهایی کند.